RETUR & REKLAMATION

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, då är det skönt att veta att det finns en kundtjänst att kontakta ♡

SAMMANFATTNING

Hos oss gäller alltid 60 dagars öppet köp och bytesrätt – så att du i lugn och ro kan prova hemma. Retur gäller endast obrutna plomberingar. Behöver du byta storlek på dina titanörhängen eller piggar? Det gör du enkelt, du står endast för returfrakten.

Alla beställningar skickas från vårt kontor i Göteborg, oftast inom 1 arbetsdag. Fri frakt ingår vid köp över 199 kr (ej spårbart) och spårbar frakt ingår vid köp över 999 kr.

Vi är ett svenskt varumärke som drivs av Screw my Beauty AB (org.nr 559275-0904) och följer gällande konsumentlagstiftning. Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info@snallaalice.se.

BYTE AV PRODUKTER

Hos Snälla Alice vill vi att du ska känna dig trygg med ditt köp. Därför erbjuder vi flexibla byten. Du har hos oss även 60 dagars bytesrätt.

Så gör du ett byte:

  1. Lägg endast de produkter du vill byta i ett vanligt kuvert. Linda gärna in dem i papper så att kuvertet inte går sönder. Återanvänd gärna vårt kuvert – stryk över din adress och markera vår.
  2. Frankera kuvertet med ett inrikes frimärke. Du står själv för returfrakten.
  3. Skriv ditt ordernummer och ordet BYTE tydligt utanpå kuvertet.
  4. Skicka till:
    Snälla Alice
    Kyrkogatan 24
    411 15 Göteborg

När vi har mottagit ditt byte kontaktar vi dig via e-post för att stämma av vad du vill byta till. När du har svarat skickar vi det nya smycket så snart som möjligt.

RETUR AV PRODUKTER

Hos Snälla Alice har du alltid 60 dagars ångerrätt, utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar. Du har därmed rätt att returnera din vara inom 60 dagar från att du mottagit din beställning.

Eftersom örhängen räknas som hygienprodukter, måste plomberingen vara obruten för att returen ska godkännas. Vi bruten plomering erbjuder vi gärna byte av produkter.

Så gör du en retur:

  1. Lägg endast de produkter du vill returnera i ett vanligt kuvert. Linda gärna in dem i papper så att kuvertet inte går sönder. Återanvänd gärna vårt kuvert – stryk över din adress och markera vår.
  2. Frankera kuvertet med ett inrikes frimärke. Du står själv för returfrakten.
  3. Skriv ditt ordernummer och ordet RETUR tydligt utanpå kuvertet.
  4. Skicka till:
    Snälla Alice
    Kyrkogatan 24
    411 15 Göteborg

När vi har mottagit och godkänt returen (dvs. att plomberingen är obruten), återbetalar vi beloppet till dig så snart som möjligt – dock senast inom 30 dagar. Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet. Vi byte, skickar vi tillbaka önskade produkter.

Vill du returnera eller byta något? Fyll i dina uppgifter så hjälper vi dig!

REGLER

ÅNGERRÄTT

Privatkunder har enligt distansavtalslagen (enligt Konsumentverket) rätt till 14 dagars ångerrätt. Men vi på Snälla Alice har vi valt att vara mer generösa och ger dig hela 60 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 60 dagar efter det att du har tagit emot varan.

Eftersom örhängen är en hygienvara så skall plomberingen vara obruten vi en eventuell retur.

OBS! Din retur/byte behöver godkännas av vår kundtjänst INNAN den skickas tillbaka.

Återbetalning sker på samma sätt som ordern betalats. Själva återbetalning sker snarast möjligt, men senast inom 30 dagar.

GARANTI

Du har alltid 2 års garanti på de varor du köper från oss. Dock skall fel rapporteras inom skälig tid från att det upptäckts. Vi försöker alltid i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

REKLAMATION

Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.

Screw my Beauty AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

Observera att Screw my Beauty AB inte står för returfrakt.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.