FRÅGOR & SVAR
Här nedan svarar vi på frågor som vi fått på alla våra typer av sociala medier. Hoppas något utav svaren här nedan hjälper dig!
Om du inte hittar något svar på din fråga, får du gärna kontakta oss här eller maila oss på info@snallaalice.se.
Innehåll som kan döljas
Kan man bada och duscha med era örhängen?
Om du använder våra akrylörhängen rekommenderar vi att du tar av de när du ska bada i salt eller klorvatten. Och om du ska duscha med någon form av färgbomb, (exempelvis silvershampoo/silverbalsam eller likande), om du ska färga ditt hår permanent eller om du ska använda starka kemikalier i ditt hår.
Annars ja, alla våra örhängen tål alla typer av dusch och bad så den går att duscha med utan att färgen släpper.
Dock en viktig sak att nämna är ju att vatten är ett utav våra starkaste grundämnen, det kan i princip tränga igenom allt så dubbelkolla alltid om smycket är fastskruvat ordentligt innan du ska bada eller duscha (så att inte vattnet tränger igenom skruvhålet och smycket släpper när du tvättar runt om eller liknande). Och självklart att dubbelkolla om du tvättar mycket runt om öronen att örhänget sitter i hela tiden.
Lite extra tips är att varannan vecka ta ut örhängena och tvätta öron-hålen och örhängena ordentligt pga att vi människor samlar olja, hårprodukter, damm (vissa producerar också mer var) etc i öron-hålen.
Kan jag köpa era örhängen i fysisk butik?
Tyvärr har inte vi på Snälla Alice en fysisk butik ännu, men vi jobbar på det! Följ oss på sociala medier så du inte missar att träffa oss när vi säljer fysiskt på olika markander.
Annars kan du göra en order och hämta upp i vårat kontor.
ÅTERFÖRSÄLJARE:
STUDIO BARA VARA - finns i Hallberg
SARA SOLSKEN - finns i Bollebygd
ESPLANAD KLINIKEN - finns i Gävle
SMYCKA - finns i Borås, Allingsås
Har ni TikTok?
Ja, där heter vi @snallaalice !
Har ni Instagram?
Ja, där heter vi @snalla.alice !
Kan ni spåra mitt paket?
Om du har spårbar frakt, så ja då kan vi hjälpa dig att spåra paketet. Om du inte har valt spårbar frakt, kan varken du eller vi se vart det är.
Jag har inte fått mitt paket, och nu har det gått mer än 3 dagar. Vad ska jag göra?
Vi ber så hemskt mycket om ursäkt att ditt paket inte kommit fram i tid.
Vänligen skicka iväg ett mail till oss på info@snallaalice.se.
Jag har fått fel produkt i min order, vad ska jag göra?
Vi vill bara börja med att säga att vi ber så hemskt mycket om ursäkt att detta har hänt. Vi är människor som kan göra misstag ibland...
Skriv till vår mail info@snallaalice.se och berätta vilken produkt som blivit fel, så kommer vi skicka en returblankett (så du kan skicka tillbaka den felaktiga produkten) tillsammans med den varan som du hade beställt.
Säljer ni örhängena i par eller styckvis?
På fliken "KOMPLETTA PAR" så säljs att i par, alltså 2 smycken och 2 pärlor (hängen är ett undantag, då kommer det enbart 2 hängen, då man ska trä i hängets ögla i sina örhängen).
På fliken "MIX & MATCH" säljer vi allt styckvis, exempelvis 1st smycke 1st pigg 1st hänge.. Och det gäller hela MIX & MATCH fliken, inklusive hängena.
Varför säljer ni smyckena styckvis?
Vi har denna sida för att en del har ojämnt antal hål i sina öron, så de slipper köpa ett helt par örhängen om de inte vill det.
Men också för att man ska kunna köpa enbart pärlor/smycken om man redan har piggar sedan innan och vill uppgradera sin look, detta gör att man även sparar en peng och på naturens resurser.
Min produkt är trasig, vad ska jag göra?
Ta en bild på den trasiga produkten och skicka till vår mail info@snallaalice.se (skicka gärna med ordernummer om du har det).
Om det inte är du som gjort beställningen, kommer vi behöva personens mail som gjort ordern (för att bekräfta att en beställning gjorts inom tiden garantin håller).
Hur returnerar jag min vara?
Om du ska lämna tillbaka en vara med full återbetalning ska plomberingen vara obruten.
Då gör du såhär:
1. Du lägger det du önskar lämna tillbaka i ett vanligt kuvert.
2. Frankerar med ett inrikes frimärke eller besök ett postombud, det väljer du själv. Du står själv för fraktkostnaden.
3. Ange ditt ordernummer utanpå kuvertet.
4. Skicka till:
Snälla Alice
Kyrkogatan 24
411 15 Göteborg
Så snart vi har fått in din retur och kontrollerat att allt stämmer, kommer vi maila dig att vi återgäldat detta sedan genomförs en återbetalning via Klarna igen.
Mitt örhänge skruvar upp sig lätt, vad ska jag göra?
Se till att du skruvar på smycket ordentligt, se till att det inte skruvas på snett. Testa gärna innan du sätter i örat.
Om du vet med dig att du pillar mycket vid området, vi vet att det är lättare sagt än gjort...men försökt att träna bort det.
Om du vet med dig att du sover mer på ena sidan (och det är där pärlan lossnar) skruva åt pärlan innan du går och lägger dig.
Innan dusch/bad skruva åt pärlan så gott det går. Vatten är nämligen ett ämna som kan trycka sig igenom allt. Balsam kan också vara en bov, så tvätta gärna runt om med kropps-tvål efter hårtvätt.
Att ta av och på mössa och/eller ta av och på ett headset likande kan skapa friktion som skruvar av pärlan, så försök att dubbelkolla då och då om smycket sitter som det ska.
Om pärlan är "insjunken" i öronsnibben, då sitter det för tight.
Om smycket "hänger" nedåt så att man ser piggens stift på framsidan, då sitter det för löst.
I värsta fall har piggens stift eller smyckets gänga en defekt, då kan du skicka iväg ett mail till info@snallaalice.se.
Mina pärlor går inte att skruva på piggen alls, vad ska jag göra?
Om du köpt dina örhängen 2019 eller innan det årtalet kan detta kan bero på att du har våra "gamla örhängen" de hade en dimension på 1,2mm (nu har vi nämligen 1mm). Kontakta vår mail info@snallalice.se.
Mina örhängen sitter åt så hårt så att jag inte får av de, vad ska jag göra?
1. Tvätta med tvål och vatten för att få bort eventuellt fett, på så sätt har du bästa förutsättning för bra grepp.
2. Om du har sådana där tunna vinylhandskar så är de jättebra för att få ett glidfritt grepp om de små delarna annars kan du använda toapapper för att få bättre grepp om smycket och piggen.
3. Känns det fortfarande som att det sitter hårt så försök att vicka lite på de olika delarna gärna också trycka ihop och dra isär. Försök att bara göra detta på själva örhängena så att du inte drar och sliter i öronsnibben.
4. Får du fortfarande inte grepp eller att det fortfarande sitter åt hårt, ta då hjälpa utav någon annan, ibland är det vara lättare.
Om inget har hjälpt som står ovan, kontakta oss på info@snallalice.se.
Kan jag sammarbeta med er?
Vi är alltid tacksamma om någon vill samarbeta med oss! Vi vill gärna att du ska skicka iväg ett mail till oss på info@snallalice.se.
Om du besvarar dessa frågor i mailet kan det hjälpa oss på traven:
- Vad får dig att vilja sammarbeta med oss?
- Vad för typ av samarbete vill du göra?
- Har du använt våra örhägnen tidigare?
- Vad förväntar du dig av samarbetet med oss?